31-10-15

De reis (deel 3)

De volgende dag kwam Animal Kingdom aan de beurt. Met natuurlijk de tree of life:

Ze hebben er ook hele mooie macaws. Bij het openen van het park lieten ze die rondvliegen om de mensen te tonen naar waar je moest gaan, heel spectaculair.

Tijdens de Kilimanjaro safari kwamen we vele dieren tegen zoals deze giraf, die lekker aan het eten is.

Ook de leeuwin zat alles rustig te bekijken.

Tijdens de wandeling aan Pangani Forest in Afrika kwamen we veel dieren tegen. Dit vogeltje, een soort wever, zat zich rustig te wassen:

Er waren bij de gorilla's ook enkele kleintjes:

We gingen ook naar Finding Nemo, the musical:DSC06650.JPG

Hier zie je de Mount Everest:

We deden ook iets nieuws: we verzamelden bijna alle badges van de wilderness explorers. Op verschillende plaatsen stonden er mensen die een bepaald thema uitlegden en waar je een badge kon halen. Dit was heel leuk gedaan, maar hierdoor hebben we wel niet alles kunnen doen, zoals de Lion King show en naar Rafiki's Planet Watch, de badges van daar hadden we dus ook niet, maar dat waren de enige, dus we hebben toch goed ons best gedaan.

Dan ontmoette ik natuurlijk ook weer enkele figuren. Flik was terug, het was al lang geleden dat die er nog eens stond:

En natuurlijk Mickey en Minnie in de Adventurers Outpost:

Donald stond in Dinoland USA:

Erna gingen we lekker gaan eten in Todd English's Bluezoo in Walt Disney's Dolphin Hotel. Het was weeral heel lekker. Als voorgerecht deelden we 6 oesters en een tonijn tartaar, bereid met aioli in vloeibaar stikstof, dus met veel rook en bevroren, heel lekker. Als hoofdgerecht nam Wim tonijn en ik een dansende vis: een vis (van deze keer was het een mediterraanse zeebaars) die ze op een stok steken en zo grillen terwijl de vis ronddraait, allebei heel lekker. Dit alles overgoten met een lekkere pinot grigio. Wim had dan nog plaats voor dessert en nam een wortelcake, ik niet meer, dus ik nam enkel een dessertwijntje.

De volgende dag gingen we terug naar Epcot, waar we eerst enkele attracties deden, zoals Journey into Imagination with Figment:

En Living with the Land, waar je een boottochtje maakt langsheen de serres van Disney, met nu natuurlijk ook enkele pompoenstukken:

In Duitsland reed er ook een treintje rond van Marklin:

Dan deden we voor lunch terug een aantal eetstandjes, zoals onder andere dat in Canada:

Waar ik de Wild Mushroom Filet Mignon met truffelboter nam:

In een aantal standjes namen we enkel iets om te drinken, zoals in Mexico...

... waar ik een sangria nam:

De Wine & Cheese stands stonden vlak bij elkaar, dus gingen we in de Cheese stand een trio kazen halen, en in de Wine stand een petit syrah:

Ook hier ontmoette ik uiteraard een aantal figuren, zoals Mary Poppins... :

... en Belle... :

... en de stiefzusters van Assepoester, Anastasia en Drisella. Zij staan er normaal gezien niet, dus dat was een onverwachte ontmoeting:

Ook Daisy Duck was er:

Voor avondeten hadden we gereserveerd in Spice Road Table, een restaurant in Marokko. Hier geniet ik van het voorgerecht: Harissa Chicken Roll:

Dan terug naar ons hotel waar we nu terug 2 rustdagen hebben. Vandaag hebben we de shuttle genomen naar een winkelcentrum en zijn we gaan winkelen, sportschoenen voor mij en 2 paar extra veters, sokken en polo's voor Wim.

20:30 Gepost door Kimmekepunk in Reizen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

't Zal nodig zijn.. een paar rustdagen! wauw.. alweer zóveel gezien en gedaan! Leukkk!